Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07/2011

Poza kliszą

Rozmowa z Marcinem Szewczakiem,
reporterem „Wiadomości”

 

Dużo Pana kosztowało pierwsze wystąpienie przed kamerą?

 

Nie, kiedy mi zaproponowano, potraktowałem to naturalnie: to element mojej pracy. No i integralna część materiału, który przygotowałem. Niczym podpis dziennikarza pod tekstem.

 

Bartłomiej Skrzyński – dziennikarz na wózku z Wrocławia, Bartosz Szpurek – dziennikarz na wózku pracujący w TVN, Iwona Krzyżak – dziennikarka na wózku z Radia Merkury byli przed Panem widoczni w mediach. Pan długo się trzymał poza kadrem.

 

Może dlatego, że oni są bardziej doświadczeni. Ja zaczynałem pracę cztery lata temu, kiedy  przyjęto mnie do redakcji „Puls Raportu” w nowo tworzonej Telewizji Puls w Warszawie. Uznałem, że nie od razu muszę się pchać przed kamerę. Najpierw trzeba było się czegoś nauczyć.

 

Kiedy Pana zobaczyłam na wizji w „Wiadomościach”, pomyślałam: „O, znam głos, a teraz zobaczyłam twarz”. Ale pomyślałam też – teraz mi za to wstyd: „Hm, TVP chce sobie zrobić dobry PR”. I wiem, że nie tylko ja tak pomyślałam.

 

Nic z tych rzeczy. Ani nikt mnie nie zmuszał, ani nikt nie próbuje zbić na tym jakiegoś kapitału. Po prostu: jeśli dziennikarz pracuje w telewizji, musi się od czasu do czasu pokazać.

 

Lecz po przejściu do „Panoramy”, gdy Dwójka chciała Pana sprzedać mediom jako pierwszego dziennikarza na wózku pracującego w ich serwisie, bardzo Pan oponował.

 

Nie bardzo. Bo było to jednak działanie PR w pozytywnym sensie. Czyli że nie chodziło o wciśnięcie mnie w jakąś propagandową kliszę na temat niepełnosprawnych. A ja nie robię przecież tematów dotyczących tylko ich. Zajmuję się wieloma dziedzinami, od spraw zagranicznych po polityczne.

Więcej w lipcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.